And you'll think of me when you're next to her.


Några dagar innan studenten.


Utmaningen jag gjorde råkade visst dö.
Vi får se om jag orkar styra upp det igen. Här kommer istället två stycken listor jag hittade på några bloggar som jag tänkte svara på om hur året 2010 varit.


ÅRET 2010:


Hur har året 2010 varit för dig? Ruschigt, uttröttande, tungt, spännande och väldigt roligt. KLUVET om man säger så.
Bättre än förra året? Oja. För det mesta.
Har du träffat några nya vänner? Helt klart! :) Hampnäs in majj hart!
Någonting du aldrig kommer glömma från 2010? Alla teaterpjäser, när jag och Simon gick på balen, alla studentfester, studentkryssningen,när jag tog studenten, alla fina sommardagar och kvällar nere vid älven, när jag skaffade katter och när jag flyttade hemifrån och började på Hampnäs såklart. Michaels 30årsfest. Alla festivaler. Och minst av allt kommer jag glömma USA. Världens bästa resa med världens bästa syster.
Har du flyttat under år 2010? Yes.
Har du hittat en ny låt som du älskar? Jadå, många.
Isåfall vilken? Många.
Har du druckit alkohol? Åherregud. Ja.
Har du rökt? Ja.
Har du kysst en främling? Hm. Det har jag säkert.
Eller jag vet faktiskt inte (minnet.) Vad räknas som främling? HAHA.

 

KÄRLEK:
Hur har din kärlek varit 2010? Urk.
Har du varit kär? Mja kan man väl säga. Eller ja. Intresserad. Svårt att veta skillnaden just då.
Har du sagt jag älskar dig till någon? Mhm!
Har någon sagt jag älskar dig till dig? Jadå.
Har du haft sex någon gång under året? Haha, men ja.
Har du haft ett hemligt förhållande? Haha hemligt? Nä. Har inte haft något förhållande alls i år.

SORG&HÄMD:
Har någon i din närhet tagit självmord? Nej, tack och lov.
Har någon i din släkt avlidit? Inte vad jag minns.
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? Nä. Bara på skoj.
Har du varit i slagsmål? Ne.

PERSONLIGT:
Har du gjort någonting du ångrar? Ja.
Har du skämt ut dig? Haha hela dan, varje dag.
Har du ljugit för en vän? Ja, nångång så. Försöker dock hålla mig så ärlig som möjligt.
Har du varit ute en hel natt? Yäs!
Har du blivit tagen av polisen? Haha, det har jag inte.
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? Mhm!
Har du sovit i samma säng med någon i samma kön? Mhm!

SKOLAN&FRITIDEN:
Vilken skola går du i? Hampnäs Folkhögskola.
Har någon varit elak mot dig i skolan? Ja. Men oftast är det på skämt och oftast bryr jag mig inte.
Hatar du någon i din skola? Näe. Jag är ingen hatare. Jag kan dock ogilla vissas beteende.
Har du gjort något framsteg? Hm. Har svårt att se mig själv utifrån, men nog måste jag ha växt lite iallafall.
Har du haft alla rätt på ett prov? Vi har inte haft något prov tror jag.

VÄNSKAP:

Har du träffat nya vänner? Jarå, var inte den här frågan tidigare?
Har du förlorat en vän? Nä.
Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? Hmmm, ja!
Har du gått bakom ryggen på en vän? Det har jag nog.
Har du ljugit för en bästavän? Jag vet inte? Undanhållt saker nångång har man nog gjort.
Har du haft en relation med en vän? Jag har en relation med alla mina vänner, vänskapsrelationer ;) Nä, men jag har inte haft ett förhållande under året.


1. Gjorde du något som du aldrig har gjort förut?

Jag reste till Usa, flyttade hemifrån, började på folkhögskola, hoppade på en trampets... öh. Många saker. Skaffade katter. hm.

2 Höll du några av dina nyårslöften?

Nä.

3 Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Öhmm.. FAN att jag har så dåligt minne. Inte vad jag minns alltså. Fan vad pinsamt om typ nån jag känner har fött barn nu. Men det känns fan inte som att jag har någon koll längre nu när jag bor i Övik.

4 Dog någon som stod dig nära?

Näe..

5 Vilka länder besökte du?
USA. Var förbi Finland en sväng också då jag åkte på studentkryssning, men hoppade ju aldrig av hohoh. Och mellanlandade i Tyskland då jag reste från Usa. Haha. Men lol. Nä men Usa. Typ.

6 Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Alltså, pengar vill jag ju alltid ha. (Okänsligt) Nä men alltså typ vila. Vill kunna varva ner några varv och inte bara tänka på skola hela tiden. Mera resor såklart. Vill se A day to remember eftersom att jag missade dom. Fan alltså. Haha. Äh, kommer säkert på något mer sen.


7 Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
29 september - 14 oktober då jag var i Usa.

8 Vad var din största framgång under 2010?
Att jag har lärt mig säga ifrån bättre, och hittat mer av vem jag är.

9 Största misstaget?

Finns många, men om vi ska ta en sak som är störande så är det min ORK som aldrig vill funka och som jag inte kan göra något åt. Och den ständiga dimma jag lever i som jag inte vet vad det beror på.
Och när jag matade ankan med en fefferoni :( Fan.


10 Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jaa, massor. Men inte allvarligt.

11 Vad spenderade du mest pengar på?
Mat.

12 Gjorde någonting dig riktigt glad?
Finns mycket som gjort mig glad. Att fått träffa och umgås med dem jag bryr mig om, att få resa, gå på festivaler, shoppa, att få njuta av sommarsolen i shorts och bara ben, att få sova... ja allt möjligt.

13 Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?
Nelly - Just a dream, alla A day to remember låtar, Hey there delilah, fuck off and die, alla disneylåtar osvosv, finns så många.

14 Vad önskar du att du hade gjort mer?

Tagit vara på studentdagarna, orkat stiga upp mer till skolan.

15 Vad önskar du att du hade gjort mindre?

Shoppat onödigheter.


16 Hur tillbringar du julen?
Med Mamma, Mats, Ellinor och djuren.

17 Blev du kär i år?
Alltså "kär" det känns så stort. Intresserad har jag varit.

18 Favoritprogram på TV?

Ser inte tv, men om man tänker serier så är det Vampire Diaries, True Blood, Dexter, Lie to me och Generation Kill.


19 Bästa boken du läste i år?

Öhm. Är nog Twilightböckerna. Om jag läste dom i år?  Har nog inte läst så mycket i år.


20 Något du önskade dig men inte fick?
Fick inte se A day to remember. Fast jag skulle. Inget körkort. Öhm.

Fick inte gå på Harry Potter landet i Orlando. Det är dom jag kommer på.


21 Vad gjorde du på din födelsedag i år?
Satt i ett flygplan mot Jacksonville, Florida i USA.

22 Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?

Massor, säkert. Men jag är rätt nöjd.

23 Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Laid back. Haha nä men typ "ork int". Blandad, bekväm. Färgglad. Svart.

24 Vad fick dig att må bra?
Min och andras lycka.

25 Vilken kändis var du mest sugen på?

Alexander Skarsgård, Johnny Depp och IAN SOMERHALDER♥

26 Vem saknade du?
Många. Men blandannat så saknar jag Birgitta en massa.

27 De bästa nya människorna du träffade?
Finns allt några guldkorn, ni vet vilka ni är hoppas jag :)

28 Vilka är dina nyårslöften till 2011?

Det får bli en hemlighet än så länge ;)

 

Gammbild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner