Molkom.

Okej. Det var fyra veckor sen jag skrev nu. Men jag tycker vi skiter i att säga något om det, och därför tänkte jag skriva lite om första veckan i skolan istället. Fick igång internet idag, därför har jag inte kunnat skriva innan.

Förra veckan som jag började var alltså min olycksvecka. Inte för att jag började, och inte för att jag ogillar någon heller, alla verkar helt awesome om jag ska vara ärlig. Bara det att den veckan förde med sig träningsvärk i vaderna ala bizarro, tre skavsår, varav ett blodigt köttigt. I helgen körde vi irländsk julafton, och jag som var alldeles yr ramlade på asfalten, skrapade upp knäet och ja....  vi kan väl säga att jag gick in för att jag var rädd för att det skulle börja blöda och ville plåstra om (är fruktansvärt blodrädd) och mycket riktigt, det blöder. Men inte från skrapsåret. Någon påstår att det måste vara från foten och ber mig lyfta den. Mycket riktigt. Jag lyfter foten och Molkoms blodbad uppenbarar sig. Jag som är helt i chock märker då knappt när folket omkring mig försöker tilltala mig och dra mig mot toan för att plåstra om. Jacket som då var i stortån blödde en del, och att jag hade alkohol i blodet gjorde inte saken bättre.

Dock så fick jag hjälp med att plåstra om och efter ungefär en miljard frågor om hur det gått och hur jag mådde återvände partystämningen. Jag som aldrig brukar göra illa mig? Aja.

Annars har veckan varit klockren. Har träffat nya vänner, spelat in skräckfilm, tränat röst, lekt, vunnit ett filmquiz, handlat, har fått några hemläxor som jag ska maila iväg snart, och på onsdag ska vi på en teaterföreställning på fem timmar. Gösta Berlings saga. Vi får se hur det går med det alltså. Sittsår? Det väntar att se somsagt. Nu ska jag ladda upp spanienbilderna på facebook, sen ska jag kika runt lite på allt jag missat under denna vecka utan dator.

Ha det bra allesammans, för det ska jag!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh vad roligt att läsa att du har det bra! (Förutom incidenten med köttsåret då..) Saknar dig och önskar dig all lycka till med skolan och livet på din nya plats! :)



Love you! <3

2011-08-29 @ 16:48:31
URL: http://ellinoroskarsson.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner