This night wounds time.


Nu är det snart dags att slänga in handduken
, rulla upp rullgardinerna, slå ner en isbjörn, grilla en potatis eller ja.. gå och lägga sig som man säger på vanlig hederlig svenska. Eller nåt. Jag är dock lite rädd för det hörs ett hemligt ljud ute i korridoren.. hjälp, någon?

Dock så har den här dagen rullat förbi rätt så bra fast jag har varit ungefär tröttast i sverige, försov mig ju sen ramlade jag ner för en trappa (smidigast EVER!!), sen hoppade jag som en liten korv på trampolinen på akron, började nästan gråta då jag såg en spindel och skrämde nog klassen lika mycket med mitt skrik, sen åkte jag buss in till ica med Elin. Verkar krylla av sura busschaufförer överallt här i Övik. Coincidence? I think not. Vem vet?

Har märkt att kvällsinläggen blir mer och mer flummiga, men det är väl hela grejen med att vara jag, att bara flumma på. För att vara lite mer seriös till skillnad från filmen, så var den faktiskt riktigt bra, fast jag hade glömt bort en massa. Spirited away alltså. Rolig film det där, och känslosam.

Vad imorgon bär med sig får vi se, jag är lite av en "tar dagen som den kommer" människa. Eller ibland iallafall. Jag är kluven, jag tycker allt och inget om allt och inget.

Aja, time to avrunda. Märker att jag jämt skriver och pratar på svenskengelska. Men det är fint ändå. Helena tycker om mig även fast jag inte kan uttala engelskan som hon vill. Ska nog anställa henne som engelsklärare i framtiden.

Juste, avrunda var det. Goodnight, sleep tight and don't let the bedbugs bite.

A long time ago we used to be friends
but I haven't thought of you lately at all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner