FLOWERS

Fick gullepresent på posten idag. Tror ni jag är kär eller? :$

 

 


 

Nu kommer även två bilder på blommor jag fick igår.
Första fick jag på stan av några som delade ut, och de tio rosorna fick jag från Malin.

(Trodde jag hade förklarat att jag inte ens kan hålla en kaktus vid liv, men tydligen ska rosor dö)

 

 


 

 




Visste du att blommornas färg har en mening.
Här nedan kan du se vad varje färg på blomman betyder.

 

Rosa blomma Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet


Vit blomma Jag tror på din renhet och jungfrulighet


Gul blomma Du är solen i mitt liv (Ska tydligen betyda "jag hoppas kärleken mellan oss är evig" också)


Orange blomma Jag är din trogne vän


Mörkröd blomma Jag saknar dig så


Blå blomma Jag vill bli vid din sida intill döden


Röd blomma Jag räknar dagarna tills vi möts igen


Lila Blomma Jag önskar dig all lycka och välgång i livet


Bukett (röda, blå och vita blommor) Betyder ett frieri

 

Även antalet blommor har betydelse....

En blomma Du är mitt allt
Två blommor Låt oss resa bort tillsammans
Tre blommor När får jag träffa dig igen?
Fyra blommor Jag ser upp till dig och är dig tacksam
Fem blommor Jag gör vad som helst för dig
Sex blommor Jag tvivlar på ditt ord
Sju blommor Jag älskar dig
Åtta blommor Jag förblir dig trogen intill döden
Nio blommor Jag vill vara ensam med dig
Tio blommor Vill du gifta dig med mig?


KÄLLA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner