NEVER EVER GIVE UP

Idag är det 3 månader sen jag nyss hade sett färdigt på ett mästerverk av Rikard Wolff. Jag och min finaste älskling såg på "Falling in love again", en konsert som just då Wolff medverkade i. Tänk vad tiden går alltså. Det var en fin dag.

För en liten stund sen såg jag och massa andra människor premiären av "Äkta människor" på tv. En klasskompis till mig agerade statist i det första avsnittet. Roligt att det går bra för människor omkring. Får mig att tänka tillbaka på i sjuan då jag redan hade bestämt mig för att gå teater på gymnasiet, jag skulle minsann bli filmstjärna och jobba med kändisar. Men jag tror att det var långt, långt före det jag kom på att jag ville bli skådespelerska. Och nu står jag här, flera år senare, på god väg till att bli något som jag bestämde mig för för så längesedan, men nu är det så mycket mer som spelar in än att bara "jobba med kändisar", för de är ju människor precis som du och jag, med ett annorlunda arbete :)

Allt går bara man vill. Det kan ta tid, och det kommer kräva blod, svett, tårar och en jäkla massa tålamod vare sig du arbetar dig upp eller glider in på en räkmacka. Men det är så jävla värt det. Spelar ingen roll om din högsta dröm är att bli rörmokare, brandman, advokat, lärare, make-up artist eller speldesigner. Eller varför inte alltihop på en gång? Visst "man lever bara en gång" (eller vad fan vet vi om det egentligen?) men betyder det att man måste stressa sig igenom livet och inte ens hinna njuta, att aldrig hinna stanna upp och tänka att "nu lever jag faktiskt och jag är jävligt nöjd". Inte fan vill jag vakna upp om 80 år och känna att jag stressade igenom hela mitt liv. Det är något även jag måste träna på. Som fan.

Men min poäng är att det är endast du som sätter dina mål och gränser. I vissa fall kommer 99% säga åt dig att "Vad vill du bli egentligen, efter det du gör nu?", Eller "Vakna upp och inse att det där är inget man bara blir", "Det där går inte". Eller w/e. Det du måste göra är att lyssna på den där 1% som säger att det går + dig själv. Du är så mycket starkare än vad du tror, vare sig du vill bli entreprenör, dagisfröken.... eller i mitt fall skådespelerska.

Så tänk efter en och två gånger innan du väljer vad du vill gå i gymnasiet, innan du börjar plugga på komvux, startar ett nytt företag eller börjar en ny utbildning.

Eller .... bara kör? Spelar ingen roll om du inte vet vad du vill bli ännu. Ta ett sabbatsår eller två, jobba på ica, närmaste djuraffär eller dubba en kortfilm. Skaffa kontakter, plugga för att sedan ångra dig, bygg upp ett hus för att riva det sen. Våga chansa, våga bryta en tå eller två på vägen, och våga vara dig själv. Våga misslyckas, VÅGA lyckas. Våga erkänna dina snedsteg, våga visa vad du uppnått och lyckats med. Våga ändra dig, våga avsluta något och våga starta om på nytt :)

Våga vara dig själv och viktigast av allt.... GE ALDRIG UPP!

God natt på er allesammans! :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Halleluja sister! :D

2012-01-22 @ 23:41:58
URL: http://ellinoroskarsson.blogg.se/
Postat av: Malin lillmamman

Damn right girl!!!

Blir stolt i hela kroppen över att känna en sån guldklimp som du!

Tack för dom fina orden!!

Puss o natt

2012-01-23 @ 00:31:54
Postat av: JessieJames

Wow, Mattan! vilket peppande inlägg. nu mår jag bra i själen.

Du är kanon! <3

2012-01-24 @ 00:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner