I have a dream.


Kul att jag vaknade nu? Ne. Jag kommer bara bli hungrig
, måsta duscha, bli ännu mer pigg. Inte kunna somna om.. osv. Jag är förövrigt jättesugen på ett skrovmål. Kanske från krysset. Eller tacotallrik på Dallas, och godis från piratkiosken (ja, jag kallar den det fortfarande).

Äh! Snart ska jag somna om, det gäller att vara positiv. Vi börjar med en lista. Jag fick pengar av Pappa som kommer in på kortet imorgon. Imorgon kommer Mats och hans pappa Rune. På lördag kommer teatereleverna och då ska vi supa, vi har bara fem föreställningar kvar, nästa fredag får jag åka hem och är hemma i två veckor, då får jag träffa mina kompisar, äta på dallas och krysset, köpa godis på piratkiosken och allt annat som jag har lust med. Speciellt träffa mina fina djur och min familj. Efter lovet kommer Cobra tillbaka till Hampan, känns som att hon varit borta alldeles för länge.

Hur som helst. Kolla vad positiv man kan vara, och vad lite tankekraft kan göra med en. Tänk på det när ni sitter i fördärvet, det mesta sitter i huvudet och det gäller att tänka framåt, tänka positivt. Det är inte alltid så lätt men det är värt ett försök, det blir oftast inte värre än vad det redan är, höhö.

Nä men allvarligt..

Det gäller även att njuta av dom små sakerna i livet. Som till exempel Kalle på bilden däruppe. Det bästa han vet är att ligga i trädet hela dagarna och drömma och fantisera, kanske inte så bra för hälsan, men tänk vad fint ändå. Bara låta livet segla förbi i sin egen takt och skölja med det. Livet behöver egentligen inte vara svårare än så. Det är klart livet har många måsten, men det är inte svårare än att man stannar upp ett tag och tänker/kikar efter. Min favorit är stjärnhimlen. Skulle kunna ligga flera timmar och stirra på detta vackra fenomen. Så fridfullt. Oftast känns det mesta mycket bättre efteråt. Allt som känns lite jobbigt först blir oftast mycket lättare. Som när man har ett ostädat rum till exempel. Det kan ta lång tid och vara jobbigt att komma igång, men sen då man får fart på sig själv kan det bli peppande och sen när man väl är klar känns det så jävla skönt. Ungefär som när man har duschat och renbäddat och nyss gjort sig klar för sängen och får prova dom nya väldoftande mjuka lakanen. Också det underbart. Eller när man får nya skor, när man får beröm, när man njuter av sommarens första riktiga dag, eller vinterns första snöflinga. Eller kanske bare en liten kram som i vanliga fall bara känns vanlig, en viss dag kan kännas så jävla stor och känslosam och välbehövlig.

Det gäller att njuta av dom små sakerna, och stanna upp ett tag i allt det stora. För tänk när man brusar upp eller tänker att allt går fel, att efter lite sömn eller dagen efter då man fått ett gott råd eller lugnat ner sig, vad allt känns mycket lättare.

Det gäller att tänka efter. Att ta livet som det är. Dagen som den kommer. En krydda för varje tillfälle. Vi är bara människor, men även vi kan skapa stordåd, om inte för alla andra, iallafall för eller till oss själva.

Sov gott medmänniskor! /Filosofen.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Så himla fint skrivet, kan inte göra annat än att hålla med! Lycka till på alla föreställningar! Kanske lyckas komma och hälsa på när du är i Schtaan, då kan vi fara på Piratis tillsammans. Hihi. Och ja, det kommer alltid vara Piratkiosken. Mums!



Natti natti!

KÄRLEK <3

2011-02-24 @ 23:04:20
URL: http://ellinoroskarsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja du jag säger som din storasyster om att du har skrivgåvan . Det snöar hos oss äntligen efter kylan . Vad roligt att du ska få ha kända åskådare bland publiken när ni spelar upp i kväll . Synd att mamma ej kunde vara med men katterna du vet . Tänker på dig jättemycket och tycker du gör ett stort arbete tills med dina kollegor i klassen .



Ha en trevlig helg / mamma har skickat lite saker m mats .



Kram i massor från din kära mor

2011-02-25 @ 09:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner