Where the wild things are.

Alltså jag måste ju vara helt dum i huvudet, påriktigt. HAHA, ja, jag måste t .om skratta åt mig själv. Låt mig förklara.

Jag har alltid trott att den där filmen "Where the wild things are" ska vara B:ig och dålig och allt det där. Har varit lite skeptisk till den hela tiden faktiskt. Men sen har fler och fler sagt att den är hur mysig och fin som helst. Då har jag som blivit sugen att se den. MEN, nu kommer det fulaste...

Jag satt och kikade i en Bokiatidning eller något. Sen uppenbarade sig detta:

http://larkinflight.com/wp-content/uploads/2009/10/where-the-wild-things-are.jpg

 

Jag blev paff. ÄR DET SAMMA FUCKING SAK SOM FILMEN? Jag älskade den där jävla boken  då jag var liten. Tror jag. Varför har jag inte fattat att det är samma sak? Nu måste jag se den. MÅSTE.

 

Föressten är det en jätteful översättning.

Where the wild things are.
Till vildingarnas land.

 

Men jag antar att jag får leva med det, precis som med allt annat stört här i världen. Det kanske t om översätts så, helt korrekt, bara för att retas med mig, och bara för att världen hatar mig och har spårat ur totalt. Nu ger jag upp, påriktigt. Skjut mig! Fast först.... filmtime!

Och till er som undrar. Ja, jag är retarderad.

Kommentarer
Postat av: Elisif

Haha. Jag har sett den, den var ganska bra, tror jag. Men har aldrig läst boken, tror jag. Äh, det var inget..

2010-03-10 @ 18:47:37
URL: http://elisif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner