01 – Om mig. En ensamvarg i en social människas kropp.



Jaha, så vem är jag då?
Jag heter Matilda. Eller Sara Henny Matilda Stenberg, om ni föredrar det. Jag fyllde 19 år den 29 september (alltså 91:a) och jag är 1.58 lång. Vikten är okänd och onödig, jag har två piercingar och en tatuering. Inga hål i öronen. Jag är en väldigt skämtsam person som för det mesta är antingen eller. Antingen jättehyper eller jätteseg, tänker inte alls innan jag öppnar munnen eller tänker efter jättenoga, jättedum eller jättesmart (eh), glad, ledsen eller tom. Ja ni get the point.

Bor i ett internat i Själevad utanför Övik på Hampnäs folkhögskola och pluggar teater fram till i Maj. Har två katter, varav en bor med mig. Familjen har jag lämnat kvar i Skellefteå. Jag är besatt av vissa serier som Vampire diaries, True blood, Dexter och Lie to me.

Jag är väldigt öppen, fast ändå sluten som person. Jag älskar skvaller men kan hålla hemligheter. Hatar känslor och visar de sällan även fast jag kan prata om dom. Lättirriterad, men inte alls långvarigt sur och väldigt förlåtande. Alldeles för snäll. Väldigt bra på att vräka ur sig elaka kommentarer som ingen vet om jag menar eller ej, höhö. Skämtsam, högljudd, tystlåten, musikfantast, njuter av det njutbara och suktar efter det jag inte har. Kräsen, bortskämd, uttråkad, nyfiken, störd, tom. Finns så många sätt att beskriva mig på. Ogillar rasen människa, ger dock de flesta individer en chans och tycker att många är charmiga och att desto fler inte är det. Gillar djur, tror på karma och spöken men inte på någon gud, ogillar att ordet hata och älska används i var och varannan mening.

Humörsvängningar, powernaps och alkohol. Skola, rep, ciggaretter och god mat (inte skolans). Bra vänner och en bra film eller bok. Spelnörd. Väldigt dåligt själförtroende även fast jag är säker i mig själv och oftast står upp för mig själv. Står ALLTID upp för mina vänner ifall någon behandlar dem fel. Har en väldigt hög spärr och ett bekräftelsebehov som heter duga.  Söker efter vem jag är, fast kanske vet jag innerst inne? Ingen aning.

Skiter nog i vilket. Väldigt dubbelmoralisk, kluven. Förvirrad, förvirrande. Toffelhjälte. Elak. Givmild.

Helt enkelt en jävel som både njuter av livet och slösar bort det på de mest onödiga sakerna som finns. Bryr jag mig? Nä. Allt ordnar sig.

Jag är jag, det är något som jag vet och vem jag är det har vi ingen aning om egentligen. Ingen kommer in så djupt. Inte ens jag.

Sådärja. Frågor? Ställ dom.

Kommentarer
Postat av: anna

du är en jävligt underbar person tycker jag iaf :) jag tycker om din personlighet.

2010-12-02 @ 17:27:25
URL: http://ineednopity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner