Något att fundera över.


I somras på släktträffen.

Det är så sjukt hur man alltid är så upptagen med att tänka på hur bra man hade det förr
så man glömmer helt bort att leva i nuet.
Jag är en typisk sån person, lever alltid i dåtid eller framtid.
Sen i efterhand så inser jag hur bra jag hade det just då,
förut, då jag tänkte på ännu tidigare tillfällen.
Det hela blir en ond cirkel helt enkelt.

Jag måste lära mig leva i nuet, det måste vi alla. Visst, man kan
drömma sig bort ibland, men man kan inte leva
av att tänka på dåtid och framtid, då hinner man aldrig leva
ordentligt, och påsåsätt kommer man aldrig kunna njuta
av allt man varit med om förutom i sina drömmar
från det förflutna. Och då är det säkert även smärtsamt,
för då tänker man på att man aldrig njöt.
Hm. Rätt invecklat. Men försök leva i nuet, och dra lärdom av ordspråket "carpe diem".

Istället för att nu tänka att vintern bara är trist
och allt kul du ska göra i sommar, hitta då något bra
med denna årstid (julen,nyårs, mellandagsrea, snöbollskrig,
god mat, gott fika, fina dekorationer, skoter, julpyssel
),
för bra saker finns det med allt, mer eller mindre iallafall.
Allt sitter i huvudet
, kom ihåg det!
Matilda.

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är likadan, men du talar sanning min syster :)

2009-12-01 @ 23:59:59
URL: http://www.nattstad.se/lisaoskarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner