En ensamvarg i en social människas kropp.


Världens finaste vovve, på sitt eget lilla vis.


En sak jag stör mig fruktansvärt mycket på är skillnaden mellan killen som dog och Anja Pärson. När han dog så var det liksom "åh, han dog, shit så sorgligt blabla" sen är det liksom inte mer med det. Men däremot när Anja Pärson flyger sextio meter åt helvete, men sedan klarar sig är det ett jävla liv. Då är min fråga.. Är inte människor lika mycket värda? Om det hade varit ombytta roller och att det hade varit Anja som dött, så hade ju alla blivit fullkomligt tokiga, medans nu.. ja det är lite snack om det sen inget mer.

 

Samma sak gäller det med de som har makt. Om dom gör fel tystas det ner betydligt fortare.
Blir en tjej våldtagen kanske det skrivs en liten notis i en tidning, men om man lurar de högre makterna på pengar, ja då jävlar får man skämmas, ordentligt.

 

Världen har blivit fullkomligt galen, ingen nyhet jag vet. Men det känns ju rent ut sagt elakt och själviskt att föda barn till den här världen. Men gör man det inte, är man lika självisk ändå. Vad man än väljer att göra i den här världen är man självisk. Säger man ja är man självisk, säger man nej är man självisk. Gör man så är man egoist, och man ska inte skämmas med att vara egoist, men samtidigt så är det ju så jävla idiotiskt att just den människan bara bryr sig om sig själv.

 

Ahhhh, jag blir galen. Men justfan, galen får man ju inte heller vara, om inte andra tjänar pengar på det förstås. Pengar hit och pengar dit (brinn,pengar,brinn!), makt och idioti. En sak som är säker är då att vi inte har något helvete att vara rädda för när vi lämnar den här världen. Vi lever ju förfasen redan i det. Världen är skitbra javisst, jag är nöjd med mitt liv för det mesta. Men den har spårat ut för läääääängesen. Tack och Adjö.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag kan inte riktigt hålla med dej om OS grejen, mellan Anja och Georgienkillen. De första dagarna och mycket av invigningen engades mycket åt denna killen som dog. Anja syntes självklart i Svenska medier och visst kunde man inte annat att göra än att beundra henne när hon kom så bra som trea med en blåslagen rygg och vad. Men hon fick ju typ lika mycket uppmärksamhet som den svenska killen som slog sig medvetslös i utförsåkningen...



Men jag håller fullständigt med dej om att världen är käpprätt åt skogen. Att man snackar om pengar som försvinner när vi varje dag låter hundra tusentals människor svälta till döds osv.

2010-02-21 @ 21:06:14
URL: http://ingreed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner