THERE'S A BURNING IN MY PRIDE, A NERVOUS BLEEDING IN MY BRAIN

Känns som att jag har tusen saker i huvudet, och det resulterar i att jag pratar alldeles för mycket och oavbrutet för att jag inte vill glömma. Eller så kanske jag bara gör det i huvudet? Vem vet? Idag har iallafall varit en händelserik dag. Vi har i våra karaktärer fått vara med om en flygkrasch. Det var spännande och mycket lärorikt att få känna sin karaktär på ett annat sätt, och jag känner att jag börjar tycka om henne mer och mer.

Mer än det då? Har kommit en gästlärare (Patrik Dufwa) som ska lära oss om skådespeleri i film. Han jobbar typ med allt inom film och teater och är mycket roande. Me like. A lot.

Sen så har jag skrivit upp mig som veg (Även om jag nu inte är det som kallas just VEG). Det är inte att jag tänker sluta äta kött, men det känns fräschare och bättre i hjärtat att äta veg, plus att om jag någon gång känner för att äta kött så är det lugnt. För känner man för att äta veg och inte är uppskriven, så äter man ju upp veggarnas mat typ, eftersom att om man skriver upp sig gör de ju extra mat. Ska även fortsätta äta kött på fritiden. Upptäckte även att det fanns laktosfri mjölk. Det var precis som Frida sa, att valios smakar nästan som vanlig mjölk, och inte som jävla vaniljvispgrädde i extremt flytande form, som laktosfri mjölk brukar smaka. Päckel. Så tummen upp för valio!

På torsdag har jag även skjuts med Lenita till Karlstad, där vi ska se teater, så behöver inte oroa mig för bussar. Plus att hon var sugen på att åka till Stockholm om några helger eller så, sa att jag ville hänga på. Fan vad roligt.

Sen är det plugg som gäller. Är dags att mana på sig monologen ordentligt. Vill lära mig den så att jag kan den till nästa vecka. Det suuuuuger föressten apballe att alla ska åka hem i helgen, då Simon kommer och allt. Vill ju att de ska få chans att träffa min boyfriend, men antar att alla passar på att åka hem då vi väl har en ledig helg.

Aja, det blev en del text. Där avslutar vi. Hare king, tjingeling!

 

Toppluvan, som Patrik Dufwa så fint uttryckte sig.




Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vill också också också till Stockholm! :o Tror du jag kan hänga på? :D

Tummen upp för valio! ;)

2011-09-20 @ 18:47:17
URL: http://ritan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner